Wiener Zeitschrift für die Kunde Südasiens und Archiv für Indische Philosophie / Wiener Zeitschrift für die Kunde Südasiens, Band 58 (2019‒2021) ‒ Vienna Journal of South-Asian Studies, Vol. 58 (2019‒2021)

Bearbeitet von Birgit Kellner, Herausgegeben von Karin Preisendanz

Serie:

The “Wiener Zeitschrift für die Kunde Südasiens / Vienna Journal of South Asian Studies” was founded in 1957 by Erich Frauwallner. The journal was then published jointly by the Department of Indology of the University and the Committee for the Languages and Cultures of South and East Asia (Kommission für Sprachen und Kulturen Süd- und Ostasiens) of the ÖAW, which was the forerunner of the Academy’s Institute for the Intellectual and Cultural History of Asia (Institut für die Kultur- und Geistesgeschichte Asiens, founded in 1991) and has been established at Frauwallner’s initiative in 1956.

Aus dem Inhalt:

Rolf Heinrich Koch
Das Cullapaduma-Jātaka in der Literatur sowie in der Malerei und den darstellenden Künsten Sri Lankas

Eli Franco
Chézy, Lévi and the Beginnings of Sanskrit Studies at the Collège de France. A Propos a Recent Publication by Roland Lardinois

Jayandra Soni
Letters to the Jaina Monk Vijayendra Sūri (1881–1957)

Junjie Chu
The Thesis of Mental Awareness Accompanying Sensory Awareness Attributed to Sthiramati by Xuanzang and His Interpreters

Thomas Oberlies
Weltschöpfung und Meditation im frühen Sāṃkhya. Mit Bemerkungen zum weisen Kapila und seinem seherischen Wissen

Elisa Freschi